Tanácsadás

Tapasztalataink szerint a magyar játékprogram fejlesztés egyik gyakori problémája a következő. Többször láttuk és magunk is részesei voltunk olyan fejlesztéseknek, amelyek sok tekintetben nagyon jók, de sok szempontból pedig hiányosak, hibásak voltak. Például egy technikai szempontból kiváló játéknál hiányzott a jó játék design és a megfelelő marketing. Tény, hogy a legtöbb magyar cég nem engedheti meg magának, hogy minden munkára saját embert alkalmazzon. Ezért úgy látjuk, hogy van létjogosultsága külsős tanácsadók alkalmazásának. Nagyon fontos lehet ez akár kisebb projektek esetén is!

Tanácsadási  lehetőségeink címszavakban:

  • Készülő vagy elkészült játékok átfogó elemzése
  • A mai játék trendeknek megfelelő irányvonalak meghatározása
  • Technikai tanácsadás
  • Kreatív tanácsadás
  • Marketing tanácsadás
  • Erőforrás elemzés, erőforrások optimalizálása

Néhány példa, amelyekben már futó vagy kész projektben értünk el hatásos változást, erősen figyelembe véve a meglévő szűkös lehetőségeket (konkrét címeket nem írhatunk természetesen):

  • Egy komolyabb pc-s játék fejlesztése közepén kellett az addig nem túl jó és nem túl eredeti játékmenetet jobbá tenni. Szinte minden grafikai anyag már készen volt nagyjából, például a pályák is, tehát ehhez kellett alkalmazkodnunk úgy, hogy semmi addig elkészült munka ne vesszen kárba és sok új anyagot se kelljen elkészíteni. Végül a játék élvezetes lett és újszerű, pedig az adott játéktípusban nem könnyű feladat újat alkotni.
  • Egy nagyon jó ötletű casual játék alapvető hiányossággal rendelkezett sok téren, az irányítástól kezdve a nehézségen át egészen apró részletekig. Ezek miatt gyakorlatilag élvezhetetlen volt az átlag játékos számára. A változtatásaink után élvezetes, jól játszható játék lett belőle és szép sikereket ért el.
  • Egy kisebb iPhone játék: a játék olyan grafikai témával rendelkezett, amely nem felelt meg az átlag vevő igényeinek, ezen kívül a marketingje sem volt jó. Egy új grafikai témával, egy trailer elkészítésével és megfelelő marketinggel végül sokkal jobb eladásokat értünk el.
  • Egy mobil játék: a játékot nem tudták eladni és már majdnem leállították a fejlesztést. A cégnek volt egy nagyobb, ismert játéka, tanácsunkra ehhez igazították a témát, részben módosították a grafikát és új címet adtak neki, így a játékot el tudták adni.
Reklámok